Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Lärlingsprogram på Realgymnasiet i Linköping

3 februari 2021

Den som vill fördjupa sig inom sitt intresse kan välja ett lärlingsprogram. Ett fantastiskt sätt att bli en attraktiv och välutbildad medarbetare i branschen!

Lärlingsprogram på Realgymnasiet i Linköping

Har ni lärlingsprogram är en fråga vi får mellan varen. Och det har vi. Tre av våra program är lärling.

Varför lärling?

För dig som vill fördjupa dig extra inom ditt intresse finns möjlighet att välja ett lärlingsprogram. Att gå ett lärlingsprogram innebär att stor del av studietiden tillbringas ute i verkligheten.

På Realgymnasiet i Linköping har vi lärling inom

• Ridning – från årskurs 2. Dessutom värdefulla kontakter i branschen, i Sverige och internationellt
  • Nordic Choice Hotels - från årskurs 1. Dessutom får du sex månader jobbgaranti efter godkänd examen
  • Great Security Säkerhetstekniker - från årskurs 2. Dessutom får sex månader jobbgaranti efter godkänd examen

”Genom att jobba med grunderna och rida välutbildade skolhästar utvecklar du förståelsen för vad som är rätt. På så sätt får du bra verktyg för att utveckla hästarna du möter i framtiden.”

Lotta Björe A-tränare, före detta landslagsryttare och tränare på Realgymnasiet

"Tillsammans med Realgymnasiet har vi startat en lärlingsutbildning som har målsättningen att bli landets främsta hotellutbildning. Det kommer ge oss den personal som vi behöver för att fortsätta växa på den nordiska marknaden och ge eleverna en utbildning som är modern, relevant och som garanterat kommer ge dem jobb."

Petter A Stordalen Ägare och styrelseordförande Nordic Choice Hotels

Säkerhetsbranschen växer och det är viktigt för oss att se att det finns en relevant utbildning som kan leda till fler passionerade medarbetare hos oss på Great Security. Därför är vi stolta att vi på Great Security tillsammans med Realgymnasiet startar en utbildning för att utbilda ungdomar i den senaste teknologin inom säkerhet.

Pontus Skårner VD Great Security