Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Välkommen att söka till oss!

14 januari 2021

Måndag 18 januari till måndag 15 februari är ansökningen till gymnasiet öppet. Vi har program som är både teoretiska och praktiska, alltid med relevant kunskap att använda från dag ett efter din examen.

Välkommen att söka till oss!

På Realgymnasiet använder vi det du tycker är roligt som en genväg till kunskap och färdigheter. Vi vet att det går så mycket lättare att lära sig nya saker när man har roligt. För att du ska få de allra bästa förutsättningarna efter gymnasiet bygger våra utbildningar på verkliga behov i svenska tillväxtbranscher samtidigt som du som elev skapar ett riktigt bra kontaktnät för framtiden. Med en utbildning från oss lär du dig för framtiden – oavsett om du väljer att börja jobba direkt efter examen, eller plugga vidare.

Några tips till dig som ska välja

1. Inför ditt gymnasieval kan det vara bra att läsa vad tidigare elever på Realgymnasiet reflekterar över och vad deras utbildning lett till. Om du följer länken hittar du korta artiklar som kan vara värt att skumma igenom.
  2. På Realgymnasiet i Linköping har vi fina samarbeten med nationella och regionala företag i tillväxtbranscher. Här hittar du listan
  3. Känn dig välkommen till våra aktiviteter under våren. Kolla utbudet här
  4. Om du tycker det är smidigt att få uppdaterad information och inbjudningar till våra aktiviteter via sms är du välkommen att fylla i intresseanmälan så sätter vi upp dig på listan
  5. Information om själva ansökningsprocessen hittar du här