Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Hurra! Vi kan ha student med utspring!

29 maj 2020

Nya förutsättningar kräver nya kreativa lösningar. Efter noggranna avvägningar har vi nu hittat ett sätt att genomföra en fin studentceremoni med utspring för våra studenter!

Hurra! Vi kan ha student med utspring!

För några veckor sedan kunde vi med stor glädje säga till våra studenter "Hurra! Vi kan ha student med utspring!" och självklart blev berörda elever glada för ett sånt besked. Vi som jobbar på Realgymnasiet i Linköping kommer att göra allt för att våra studenter ska få en fantastisk upplevelse och fina minnen. Det blir annorlunda, men tillsammans med elever och anhöriga kommer det bli fantastiskt bra, det är vi övertygade om.

”Med tanke på läget i Sverige och övriga världen tvekade vi in i det sista på om vi kunde genomföra en student med utspring. Det är inte självklart att ta på sig ansvaret som det innebär. Men utifrån rekommendationer från FHM, beslut i Linköpings kommun och en egen planering kunde meddela våra studenter; ”Hurra! Vi kan fira student med utspring”! Det gör mig och min personal väldigt glada. Vår ambition är att bjuda studenterna och anhöriga på en ovanlig men fin ceremoni med värme och glada minnen att se tillbaka på”.

Petra Comstedt Rektor, Realgymnasiet i Linköping

Här hittar du lite av varje som rör Realgymnasiet i Linköpings studentfirande!

För att skapa en student med utspring som vi kan ta ansvar för har vi gjort en detaljerad plan som studenter, anhöriga och vi själva ska förhålla oss till. Detta har vi presenterat vid digitala föräldramöten samt via skriftlig inbjudan. Som komplement lägger vi ut allmänna råd, skiss på utspringområde samt några frågor och svar.

Här hittar du vanliga frågor och svar

Så här kommer det se ut och funka vid inpassering, mottagande utspringande student och utpassering

Tillsammans gör vi det möjligt - följ våra riktlinjer och råd