Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Realgymnasiet i Linköping tillsammans med Quality Hotel The Box och Quality Hotel Ekoxen

26 april 2020

Resultatet av samarbete mellan skola och näringsliv blir en unik lärlingsutbildning som ger både jobb och grundläggande högskolebehörighet.

Realgymnasiet i Linköping  tillsammans med Quality Hotel The Box och Quality Hotel Ekoxen

Senaste utgåvan av magasinet "Linköpings näringsliv" är på väg ut i brevlådorna i skrivande stund men redan nu finns den att läsa på nätet. På sid 14-15 finns en artikel om Realgymnasiet i Linköping och utbildningen Nordic Choice Hotels. Det är en utbildning som vi tagit fram i samverkan med just hotellkedjan Nordic Choice Hotels. Utbildningen finns redan på flera orter i Sverige men nu är det alltså dags att kicka igång den i Linköping till hösten. Vi ser verkligen fram emot att komma igång!

Vad gör vi just nu?

• På Realgymnasiet i Linköping är vi bland annat i full gång med att rekrytera hotell-lärare.
  • På hotellen utbildas handledare för att ge eleverna bästa förutsättningarna under sin gymnasietid.
  • Förbereder oss så att utbildningen blir flexibel och anpassningsbar

Det kommer bli tre kanonbra gymnasieår och inte nog med det, efter gymnasiet har eleverna ett grymt nätverk inom branschen, jobbgaranti på sex månader efter avslutad examen och för den som vill, behörighet för vidare studier.