Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Framtidens säkerhetstekniker - vad gör en sån?

26 mars 2020

Karriärdag på Great Security i slutet av januari gav svar på frågan hur en dag på jobbet kan se ut för en säkerhetstekniker.

Framtidens säkerhetstekniker - vad gör en sån?

Realgymnasiet i Linköping har många fina samarbeten med olika branscher och företag. Ett förhållandevis nytt samarbete är med säkerhetsbranschen och företaget Great Security. Tillsammans med dem startar vi utbildningen Great Security Säkerhetstekniker och det känns fantastiskt spännande tycker vi!

För att intresserade ungdomar skulle få en riktigt bra möjlighet att förstå mer vad jobbet som säkerhetstekniker på Great Security går ut på bjöd vi in till en karriärdag i slutet av januari.

Elever, föräldrar, medarbetare på Great Security och vi som jobbar på skolan samlades hos Great Security. Efter en kortare genomgång delade vi upp oss i mindre grupper för att få kolla, klämma och känna och ställa frågor om inbrottslarm, digitala säkerhetslöningar, brandlarm, passersystem och lås, kamerasystem och mycket mera.

De elever och föräldrar som deltog summerade karriärdagen som lärorik och intressant. Jobbet som säkerhetstekniker verkar spännande!

Säkerhetsbranschen växer och det är viktigt för oss att se att det finns en relevant utbildning som kan leda till fler passionerade medarbetare hos oss på Great Security. Därför är vi stolta att vi på Great Security tillsammans med Realgymnasiet startar en utbildning för att utbilda ungdomar i den senaste teknologin inom säkerhet.

Fredric Öjebrandt GRUNDARE GREAT SECURITY

Bra att veta

Om du missade karriärdagen i januari men känner att du skulle vilja veta mer om utbildningen, skolan eller vad som helst så är du välkommen att kontakta oss. Du kan träffa oss digitalt!

• mail: linda.gerhardsson@realgymnasiet.se
  • telefon: 0730-34 25 98
  • Q & A på Instagram den 2/4
  • Livechatt på Instagram med vår SYV 19/4 kl 13

Känn dig välkommen att höra av dig!