Välkommen till Realgymnasiet i Helsingborg!

Vad kan du läsa i Helsingborg?

Möt Cassandra - vår nya Djurvårdslärare!

13 augusti 2021
Möt Cassandra - vår nya Djurvårdslärare!

Hej Cassandra!

Vem är du?  😊

Jag heter Cassandra och har precis flyttat tillbaka till Skåne efter att ha bott i Stockholm och Norge. Jag bor tillsammans med min sambo och våra två katter. På fritiden åker jag gärna skidor, umgås med familj och vänner samt upptäcker nya platser.

Berätta lite kort om din tjänst! Vad ska du göra på skolan?

Jag ska jobba som djurvårdslärare och undervisa i kurserna Djur i zoohandeln, sällskapsdjur 1 och 2 samt djursjukvård.

Vad gjorde du innan du kom till Real?

Jag har bott i Stockholm under många år där jag upplevt storstadens puls samt den vackra skärgården. Jag har även spenderat några år i Norge som student på djursjukskötarutbildningen. Då jag befann mig uppe i norr fick jag chansen att uppleva norrsken och den fantastiska naturen. Precis innan jag kom till Real arbetade jag som leg. Djursjukskötare på en djurklinik i Stockholm. Där fick jag bland annat vaccinera kattunge/valpkullar, ta blodprover, röntga och assistera veterinärer vid olika arbetsmoment. Förutom detta hade jag ansvar för reception och butik.

Vad ser du fram emot i och med din roll här?

Jag ser fram emot att träffa och lära känna alla elever. Att få lära ut allt jag kan inom mina kurser. Ser också fram emot att växa i min roll som lärare och få vara en del av teamet.

Vad tycker du är viktigt?

För mig är det viktigt att alla trivs på skolan och att alla är snälla mot varandra.

Vad står Realgymnasiet för, tycker du?

Gemenskap och målmedvetenhet.

Vill du hälsa något till eleverna?

Det ska bli spännande att träffas och jag ser fram emot att lära känna varandra under åren vi ska spendera tillsammans på skolan!

Varmt välkommen Cassandra!