Välkommen till Realgymnasiet i Halmstad!

Vad kan du läsa i Halmstad?

Kommande aktiviteter

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

3 anledningar att plugga Häst!

15 april 2020

Det som är roligt för dig är viktigt för oss! Med en utbildning från Realgymnasiet lär du dig för framtiden – oavsett om du väljer att börja jobba direkt efter examen, eller plugga vidare. Detta eftersom du får både en yrkesexamen och en högskolebehörighet.

3 anledningar att plugga Häst!

1) Hästbranschen är en av de snabbast växande branscherna i landet vilket gör att möjligheten att få jobb efter din utbildning är väldigt stor.

2) Enligt aktuella forskningsstudier har stallet/ridskolan visat sig vara en utmärkt plats för utveckling av tjejer självförtroende och ledarskap – helt enkelt en mycket bra plantskola för framtida kvinnliga chefer.

3) Du får med dig certifieringar som Hästskötarexamen, Ridsportsförbundets basutbildning för ledare, Tappskokompetens och förarbevis terränghjuling –  som är nödvändiga för många vidareutbildningar, t ex ridlärarutbildningen, unghästutbildarprogrammet eller tränarutbildningen.

Vill du veta mer om vår Hästutbildning? Skriv i en intresseanmälan så kontaktar vi dig!