Välkommen till Realgymnasiet i Halmstad!

Vad kan du läsa i Halmstad?

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Här startar Realgymnasiet i Halmstad!

6 april 2020

I höst startar Realgymnasiet i Halmstad. Nu är det fastställt att den nya skolan kommer att ligga på Skånegatan 59, i fastigheten Bonden 5 som ligger bara några minuters promenad från service och butiker i centrala Halmstad. Realgymnasiet kommer att erbjuda utbildningar inom Naturbruksprogrammet, Djurvård, Häst, Hund, Trav, och Natur och Äventyr.

Här startar Realgymnasiet i Halmstad!

- Vi ser verkligen fram emot att hälsa våra elever och personal välkomna till våra nya, fräscha lokaler i höst. Läget är väldigt bra och lokalerna passar bra för vår verksamhet, säger Viveka Lennse Johansson, rektor för Realgymnasiet i Halmstad.

Lokalerna hyrs av fastighetsägaren Muscle Fastigheter och har de senaste åren varit plats för kommunal gymnasieverksamhet. Nu renoveras det för att möta Realgymnasiets behov.

- Vi är mycket glada över att Lärande i Sverige, som driver Realgymnasiet har valt att starta upp en ny skola i vår fastighet i Halmstad. Vi ser fram emot att välkomna alla elever i höst, säger Adam Johansson, VD på Muscle Fastigheter.

- Vi har hittat en fantastisk lokal i rätt läge som anpassas för vår verksamhet. Det känns bra att Adam och Muscle Fastigheter kunnat möta oss i våra behov och önskemål, säger Fredrik Ljung, fastighetschef för Lärandegruppen som driver Realgymnasiet.

För mer information kontakta
Fredrik Ljung, Fastighetschef, Lärandegruppen i Sverige