Välkommen till Realgymnasiet i Göteborg!

Vad kan du läsa i Göteborg?

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Rekordsök för Realgymnasiet i årets gymnasieval!

17 april 2024

Den första valperioden till gymnasiet är nu avslutad och vi kan glädjande konstatera att Realgymnasiet når nya rekordsiffror bland landets niondeklassare, med en ökning av förstahandssökande på hela 23%.

Rekordsök för Realgymnasiet i årets gymnasieval!

För varje år söker sig fler och fler ungdomar till Realgymnasiets skolor runt om i landet. I år är inget undantag då drygt 330 fler förstahandssökande valt våra skolor, jämfört med förra året.

Det är väldigt glädjande att se att fler får upp ögonen för våra skolors höga kvalitet och att en utbildning hos oss öppnar för en bredd av valmöjligheter framåt, här får man dubbelt upp helt enkelt.

Malin Bergland VD, Lärande i Sverige AB

Realgymnasiets utbildningar bygger på verkliga behov i svenska tillväxtbranscher och genomförs i nära samarbete med de bästa inom varje bransch. Det ger en relevant och modern utbildning, goda nätverk och attraktiva branschcertifikat. I kombination med behörighet till högskola och universitet får våra elever de allra bästa förutsättningarna efter studenten. I mitten av april öppnar möjligheten för omval till gymnasiet runt om i landet.