Välkommen till Realgymnasiet i Göteborg!

Vad kan du läsa i Göteborg?

Hotellutbildning i toppklass!

16 juni 2020

Välkommen till en unik utbildning i sitt slag. Här får du som brinner för service och besöksnäringen vara i daglig drift på några av Sveriges största hotell. Denna lärlingsutbildning är utvecklad av Realgymnasiet tillsammans med Nordic Choice Hotels.

Hotellutbildning i toppklass!

Denna utbildning är en lärlingsutbildning med jobbgaranti. Vi ser att bokningarna på resor och hotell ökar i en kvick takt och Nordic Choice Hotels behöver rekrytera en mängd ny personal inför kommande år, och du kan bli en av dem! De erbjuder 6 månaders provanställning efter godkänd och avslutad gymnasieexamen. NCH Hotell & turismutbildning startades i Stockholm för ett antal år sedan och nu har vi haft denna utbildning i ett år på Realgymnasiet i Göteborg.

Under utbildningens gång får du testa på olika moment och så har du möjlighet att fördjupa dig inom konferens, reception, bar, servering, marknadsföring och försäljning, språk, moderna språk, service och bemötande och till sist besöksnäring. Med andra ord är det en bred utbildning där du får med dig värdefulla kunskaper du kommer ha nytta av för resten av ditt liv, oavsett inom vilken bransch det är. Dessutom får du med dig en högskolebehörighet så du kan hålla alla dörrar öppna men göra din gymnasietid rolig och minnesvärd.

Tillsammans med Realgymnasiet har vi startat en lärlingsutbildning som har målsättningen att bli landets främsta hotellutbildning. Det kommer ge oss den personal som vi behöver för att fortsätta växa på den nordiska marknaden och ge eleverna en utbildning som är modern, relevant och som garanterat kommer ge dem jobb.

Petter A Stordalen ÄGARE OCH STYRELSEORDFÖRANDE NORDIC CHOICE HOTELS