Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Lärarkåren utökas med en 3D-generallist och motion designer

8 november 2019

På IT-, Teknik och Estet-Media utbildningarna har vi dataingenjörer, data- och systemvetare, civilingenjörer, fotografer och konstnärer i lärarkåren. Nu utökar vi med en 3d-artist också.

Vi hälsar Adam Bengtsson välkommen till oss.

På bilden visar Adam våra elever hur man jobbar med 3d-modeller i Photoshop!

Adam är 3D-generallist och motion designer. Han har frilansat i branschen under dom 2 senaste åren. Under den tiden har han också läst en kandidat inom industridesign på högskolan.

När vi frågar Adam hur han ser på framtiden för de elever som går dessa utbildningar och vad han har för vision i sitt arbete tillsammans med eleverna så säger han att:

- Visionen med utbildningen framöver är att kunna inspirera eleverna med att visa upp och även låta dom jobba med projekt som är på en ”professionell” nivå. Jag vill att de ska få känna på hur ett projekt inom digitalt skapande kan se ut i arbetslivet.