Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Kommande aktiviteter

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Varför Realgymnasiet?

22 september 2023

Vi kan göra listan lång varför du ska välja Realgymnasiet. I filmen visas en del av våra argument och nedan har vi samlat varför just du ska välja Realgymnasiet.

Varför Realgymnasiet?
Öppna videospelaren

Varför Real?

• 89% av våra elever jobbar eller studerar inom ett halvår efter examen
  • Nyckeln till framgången är nära samarbeten med ledande aktörer inom tillväxtbranscher. Det ger dig en relevant och modern utbildning, goda nätverk både nationellt och internationellt och rätt branschcertifikat. På så sätt blir du attraktiv att anställa på arbetsmarknaden.

Detta tillsammans med behörighet till högskola och universitet gör att du får de bästa förutsättningarna i livet efter studenten.

Vill du plugga vidare eller jobba direkt? Valet är ditt!

Du får

• öva på att ta initiativ och ansvar, omsätta idéer till handling, kommunicera och samarbeta.
  • utveckla din nyfikenhet, självtillit, kreativitet och modet att ta risker.
  • utmanas, utvecklas och lära känna dig själv.
  • utvecklas som person och lära dig nya saker under din skoltid.
  • bra lärare, som brinner för det de gör, delar dina intressen och tror på just din förmåga.
  • en mentor som coachar och ger dig stöd genom hela din studietid.
  • olika diplomeringar och intyg, beroende på din utbildning som är välkända i branschen, för att komplettera din examen.
  • bra och varierad skolmat på Karlssons som är en restaurang som ligger på lagom gångavstånd från skolan.
  • studera i fräscha lokaler med modern utrustning.

Jag brinner för att skapa en arbetsplats där elever och lärare trivs. En trygg skola med ett unikt mentorsskap där heltidsmentorerna stöttar eleverna under deras tre studieår. Skolan har en komplett uppställning av elevstödjande funktioner.

Anna Giljam Nilsson Rektor Realgymnasiet Gävle