Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Inför skolstart Ht-23

27 juni 2023

När detta skrivs så är det fortfarande sommarledigt men det finns en del saker du kan förbereda inför din skolstart i höst hos oss när du vet att du har blivit antagen.

Inför skolstart Ht-23

Kul att du har blivit antagen till oss på Realgymnasiet i Gävle. Vi ser fram emot att träffa dig i höst.

Tänk på att göra detta inför skolstarten

1.Tacka ja till din plats på gymnasieantagningens sida.

2.Be din/dina vårdnadshavare att fylla i dina personliga uppgifter samt datoravtalet mm via denna länk:www.realgymnasiet.se/skolor/gavle/skolstart

Kom ihåg att ansöka om tåg-/busskort hos din hemkommun om du ska resa kollektivt till oss.

Vill du komma i kontakt med oss

Behöver du komma i kontakt med oss under vecka 27 tom vecka 31 så är det enklast att skicka ett mejl till gavle@realgymnasiet.se. Du kanske har frågor om ditt val, skolstart eller du kanske funderar på något annat.

Akuta ärenden svarar rektor Anna på anna.giljamnilsson@realgymnasiet.se eller 0766472003

Upprop för ÅK 1

Första skoldagen 17/8 09.00.

Välkommen till Drottninggatan 29 (samma entré som Hälsocentralen), vi möter dig vid dörren och visar vart du ska.

Under dagen kommer du att få träffa skolans personal och dina nya klasskamrater. Vi äter gemensam lunch.

Dagen avslutas ca 14.00.

Upprop Åk 2 och 3

Digitalt upprop via Teams den 18/8.

Alla läser enligt schema from måndag 21/8.