Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Vi lär oss mitt i verkligheten på Bäversafari

16 november 2022

Våra Naturturismelever har deltagit i WildSwedens bäversafari i Skinnskatteberg. Safarin är en upplevelse i sig men det ger våra elever så mycket mer.

Vi lär oss mitt i verkligheten på Bäversafari

I två gummibåtar gled vi fram i vattnet och spanade efter bäver, kolbulle-middag och kokkaffe serverades på Bäverön. Att se en så professionell aktör inom naturturism arbeta ger våra elever så mycket säger Jens Persson som är yrkeslärare på programfördjupningen Naturturism.

Det här är ett av många exempel på hur våra elever får möjlighet att lära sig på riktigt direkt i verkligheten och i samarbete med branschen.

Jens berättar att under dessa dagar har vi gått igenom utbildningsinnehåll som:

• Värdskap i samband med naturturismaktiviteter.
  • Eldning och matlagning under varierande förhållanden i naturen.
  • Val av utrustning och materiel för olika naturturismområden

Eleverna har tränat på sin förmåga att levandegöra och förmedla kunskaper om naturen och därigenom vägleda andra till upplevelser i naturmiljöer på ett yrkesmässigt sätt.

Tycker du att det här verkar intressant ?

Vill du veta mer om programfördjupningen Naturturism ?

Fyll i en intresseanmälan HÄR så kontaktar vi dig.