Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Kommande aktiviteter

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Skolstart Ht-22

30 juni 2022

Tiden går fort och det är snart dags för skolstart. Vi ser fram emot läsåret 22/23. Nedan hittar du mer information om skolstarten.

Skolstart Ht-22

Bra att veta och att göra inför skolstarten

1.Tacka ja till din plats på gymnasieantagningens sida.

2.Be din/dina vårdnadshavare att fylla i dina personliga uppgifter samt datoravtalet mm via denna länk: www.realgymnasiet.se/skolor/gavle/skolstart

Kom ihåg att ansöka om tåg-/busskort hos din hemkommun om du ska resa kollektivt till oss

Om du vill ändra något i ditt gymnasieval så gör du det via Gymnasieantagningen i Dalarna antag@dalakf.se eller 023–777030

Skolstart åk 1

Första skoldagen 24/8 09.00

Välkommen till Drottninggatan 29 (samma entré som Hälsocentralen), vi möter dig vid dörren och visar vart du ska.

Under dagen kommer du att få träffa skolans personal och dina nya klasskamrater.

Vi äter gemensam lunch.

Dagen avslutas ca 14.00.

Skolstart åk 2 & 3

Torsdag 25 augusti har ni digitalt upprop via Teams.

Från och med fredag 26 augusti läser ni enligt schema.

Behöver du komma i kontakt med oss under vecka 27 tom vecka 31 så är det enklast att skicka ett mejl till gavle@realgymnasiet.se.

Du kanske har frågor om ditt val, skolstart eller du kanske funderar på något annat.

Akuta ärenden svarar rektor Anna på anna.giljamnilsson@realgymnasiet.se.

Personalen är åter på skolan den 8/8

Varmt välkomna i augusti!

Hälsar Anna Giljam Nilsson, rektor med personal