Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Omvalsperiod - vi finns här för dig

12 april 2023

Nu är det snart omvalstid där du har möjlighet att göra eventuella ändringsval. Antagningen öppnar igen v.16. Under omvalet finns vi här för dig. Nedan hittar du information om våra omvalsaktiviteter.

Omvalsperiod - vi finns här för dig

Du behöver inte veta vad du vill bli redan nu.

Ett bra val är vägen till fler möjligheter. Varför inte passa på att ha roligt på vägen?
Hos oss får du både en yrkesexamen och högskolebehörighet - dessutom får du lära av de bästa i branschen tack vare våra samarbetspartners.

Är du nyfiken på våra utbildningar? eller har du kanske redan sökt och vill komma och besöka oss.

I omvalsperioden har vi både Öppet Hus och Prova på dagar. Läs mer om våra aktiviteter nedan.

Personlig rundvandring

Passar inte någon av våra aktiviteter dig? Vi bokar in personliga rundvandringar i mån av tid. Då visar vi våra lokaler och berättar om utbildningarna och du/ni får möjlighet att ställa frågor.

Dag eller kväll ? Vi bokar det som passar dig/er.

Boka tid och hör av dig om du har frågor och funderingar till skolans kommunikatör.

Jessica Wennerström

0766-472005