Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Vi erbjuder Naturvetenskapligt behörighetspaket from Ht-22

18 oktober 2021

Drömmer du om att jobba som veterinär ? Då kanske det här är studievägen för dig. De naturvetenskapliga kurserna erbjuds på Naturbruksprogrammets programfördjupning Sällskapsdjur & Djursjukvård from ht-22.

Vi erbjuder  Naturvetenskapligt behörighetspaket from Ht-22

Läser du det naturvetenskapliga paketet så blir du behörig till vidare studier inom det naturvetenskapliga området. Du ges möjlighet att läsa kurser upp till 2850 poäng. De praktiska erfarenheterna du får som naturbrukselev av att sköta, vårda och hantera djur tillsammans med de teoretiska kunskaperna i det naturvetenskapliga paketet gör dig väl förberedd för fortsatta studier inom området.

Kurser som ingår i paketet:

• Kemi 1, 2
  • Fysik 1b1, 1b2, 2
  • Matematik 2a, 3c, 4

Paketet ger många möjligheter. Du kan välja att läsa hela eller delar av paketet beroende på vad som krävs för den utbildning du är intresserad av på högskolan.

Valet är ditt !

Du kan tex fortsätta att utbilda dig till:

• Veterinär
  • Jägmästare
  • Ingenjör
  • ...... eller något helt annat!

Om du vill utöka din behörighet och läsa ett behörighetspaket så ansöker du om det och det godkänns av rektor på skolan. För att få läsa utökat program krävs att du klarar dina ordinarie kurser inom 2500 poäng.