Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Missa inte när vi har våra aktiviteter. Gör en intresseanmälan!

13 oktober 2021

Ska du göra ditt gymnasieval i februari? Tycker du att det är svårt? Vi erbjuder flera aktiviteter där du kan komma och besöka oss.

Missa inte när vi har våra aktiviteter. Gör en intresseanmälan!

Om du vill ha information om våra aktiviteter i valperioden och få inbjudningar via sms till prova-på och öppna hus med mera?

Fyll i intresseanmälan HÄR så hör vi av oss.

Vill du kombinera din skoltid med praktiskt lärande?

På Realgymnasiet i Gävle erbjuder vi programfördjupningarna Ridning, Trav, Sällskapsdjur & Djursjukvård, Hund, Naturturism, Hår & Makeupstylist, Frisör, Barberare, Teknik, Estetik & Media och IT-Support och IT-Tekniker.

Tillsammans med lärare och klasskamrater får du utmana dig själv i en utbildning som passar just dig.

Klicka på länkarna nedan och läs mer om våra program och programfördjupningar.

Vi samarbetar med de främsta i branschen som är direkt kopplad till våra utbildningar. En stor del av din studietid sker mitt i verkligheten genom APL - arbetsplatsförlagt lärande.

Dubbelt upp!

Som elev erbjuds du både en yrkesexamen och grundläggande högskolebehörighet.