Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Upprop och skolstartsinformation

10 augusti 2021

Äntligen skolstart! Vi är glada över att kunna hälsa dig som ny elev välkommen på upprop den 18/8 och våra gamla elever tar vi varmt emot den 20/8. Nedan hittar du mer information om skolstarten.

Upprop och skolstartsinformation

Upprop åk 1 18/8 10.00

Välkommen till Drottninggatan 29 vi möter dig vid dörren och visar vart du ska.

Under dagen kommer du att få träffa skolans personal och dina nya klasskamrater.

Vi äter gemensam lunch.

Dagen avslutas ca 14.00.

Om du är förhindrad att delta på uppropsdagen kontakta:

eva-lena.lofgren@realgymnasiet.se

Det här behöver du som ny elev göra inför skolstarten

1. Be dina vårdnadshavare att fylla i dina personliga uppgifter samt datoravtalet mm via denna länk: www.realgymnasiet.se/skolor/gavle/skolstart  Obs tänk på att om du har två vårdnadshavare måste båda signera med sitt Bank-ID.

2. Kom ihåg att ansöka om tåg-/busskort hos din hemkommun om du ska resa kollektivt till oss

3. Om du har fått uppropsbrev och inte tänker påbörja dina studier hos oss, eller om du vill göra ett byte, kontakta då Gymnasieantagningen i Dalarna på telefon 023-777030 9.00-15.00 mån-fre.

Skolstart Åk 2 och 3

Åk 2 och 3 har digitalt upprop via Teams den 19/8 sedan hälsas ni välkomna för att läsa enligt schema den 20/8.

Varmt välkomna till oss vi ser fram emot att träffa dig!

Behöver du komma i kontakt med oss innan skolstarten så mejla oss på: gavle@realgymnasiet.se

Akuta ärenden svarar rektor Anna på: anna.giljamnilsson@realgymnasiet.se eller 0766472003