Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Sommarlov!

10 juni 2022

Då var dagen här, dagen då Realgymnasiet i Borlänges absolut första årskull går på sitt första sommarlov!

Sommarlov!

Dagen innan skolavslutningen for vi iväg på friluftsdag. Det blev en mysig dag i (mestadels) soligt och fint väder med en del kubbspelande, paddlande, hundmys och korvgrillande. Klicka på pilarna längst ut på bilderna för att få se fler bilder från friluftsdagen.

Skolavslutningen på fredagen inleddes med att eleverna välkomnades av vår rektor Maria och naturturismlärare Eva i folkdräkt.

Efter en liten tipspromenad och en hel den förväntansfullt sommarpratande satte vi oss till bords och åt en ordentlig skolavslutningsfika med somriga tårtor.

Efter ett tal från rektorn, betygsutdelning och ännu lite mer förväntansfullt sommarpratande och stoj från eleverna önskade vi varandra en trevlig sommar och eleverna gick ut ur skolan mot ett välförtjänt (och förhoppningsvis soligt) sommarlov.

Klicka på de små pilarna för lite fler bilder!