Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Information inför vårt öppet hus den 19 januari

5 januari 2022

Vi på Realgymnasiet i Borlänge följer pandemins utveckling och arbetar för att kunna erbjuda så bra och säkra aktiviteter som möjligt. Inför vårt öppna hus den 19 januari vill vi därför förmedla följande information.

Information inför vårt öppet hus den 19 januari

Med anledning av pandemin har vi valt att ha ett aningen längre öppet hus än normalt, totalt fyra timmar med drop-in mellan klockan 15-19. På så vis ämnar vi undvika ruscher när ett större antal besökare kommer samtidigt. Vi har testat denna tidsstrategi under höstens aktiviteter med gott resultat. Vi kommer även nyttja hela skolans lokaler och du som besökare kommer få information om vart du kan gå för att få veta mer om den utbildning som just du är intresserad av.

Vi vill be er som vill besöka vårt öppna hus att tänka på att:

• Använda handsprit och munskydd (finns på plats).
  • Följa personalens anvisningar och tänka på att hålla 2 meter till andra besökare och personalen på skolan.
  • Endast en vårdnadshavare följer med per elev.
  • För att undvika att vi blir för många inne i skolan kommer personalen vid behov be er vänta utanför skolan en liten stund.

Tack för er hjälp! Tillsammans kan vi hjälpas åt att minska smittspridningen, samtidigt som vi ger våra ungdomar möjligheten att utforska sina gymnasieval.