Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Natur & Äventyr - Träffa Micke på Mono Loco, en samarbetspartner

28 januari 2021

Mono Loco “Galen Apa” är en filosofi som myntades under en resa i Amazonas, Peru för över 20 år sedan. Det är ett sätt att vara och en myt om att vi alla har något djupt inom oss som vill att vi ska sluta lyssna på våra tvivel och börja leva som en Mono Loco och börja säga "jag kan och jag vill!".

Natur & Äventyr - Träffa Micke på Mono Loco, en samarbetspartner

På riktigt, är viktigt!

Berätta lite kort om er verksamhet?

Mono Loco Falun ligger i Främby Hallars arkitektoniska industrilokaler med anor som är över 100 år gamla. Under många decennier har olika industrier funnits här, bland annat konstruerades ånglok i dessa lokaler. Nu skryter vi med 3 stycken 5 A-Side fotbollsplaner & Dalarnas största inomhus-klätterhall med 680 kvadratmeter klättervägg. Vi erbjuder också vår egendesignade containerparkmed bland annat café, restaurang, butiker och ytor för kreativitet och innovation.

Vilken är din roll i verksamheten?

Jag heter Micke och jobbar på Mono Loco med Klätterhallen som fokus. Det innebär att sköta om allt från ledbygge, evenemang, tävlingar, beställningar, service, kurser och mycket mer. Detta är ett varierande arbete där jag styr mycket över min tid på jobbet, frihet under ansvar som det heter. Vissa dagar kan det bli enbart administrativt arbete och andra dagar enbart praktiskt men oftast försöker jag att varav dom två för att behålla kreativitet och fokus på topp ;) I ett privat familjeföretag som detta har jag en nära relation till mina chefer, och det mesta som händer i företaget är man delaktig i på något vis. Det som gör jobbet roligast är att jag har möjlighet att påverka min arbetsdags innehåll, ansvaret vilar på mina axlar och ingen annas.

Du kommer att ha elever från Realgymnasiet hos dig, hur ser en normal dag ut ?

En vanlig dag kan starta med att svar på några mail som inkommit  från kunder för att övergå till att bygga nya klätterleder på våra rep- eller boulderväggar. Bygga leder är ett fysiskt krävande jobb som tar allt från 1-5 timmar innan man blir för sliten. Har jag byggt länge planerar jag vanligtvis in en lugnare arbetsuppgift efter, det skulle kunna vara att planera inför en komman tävling eller evenemang i Klätterhallen. Eftersom vi har öppet en stor del av dagen så måste man alltid vara beredd på att hjälpa kunder som vill komma in och klättra eller har hjälp på något vis.

Vad har du för förväntningar på det kommande samarbetet med Realgymnassiet?

Vi på Mono Loco hoppas att fler ungdomar ska upptäcka både klättring och vår fotbollsarena (5 A-side). Vår visionon är att skapa möjlighet för fysisk aktivitet hos oss samt att man alltid ska känn sig välkommen hos oss. Success lies in courage är vår måtto och slagord!

Samarbetet med Realgymnasiet önskar vi ska leda till att eleverna får möjlighet att komma till oss och utmana sina gränser och bygga på sina kunskaper inför framtida yrkesliv.

Vill du bli en av oss? Håll dig uppdaterad!

Följ oss på Facebook och Instagram!

Fyll i vår intresseanmälan!