Välkommen till Realgymnasiet i Borås!

Vad kan du läsa i Borås?

Nordic Choice Hotels och Realgymnasiets nya hotellutbildning får pris

8 november 2019

Nordic Choice Hotels och Realgymnasiets nya hotellutbildning fick under torsdagen 8 nov, Travel News Wilhelmina Skogh-pris i kategorin bästa banbrytare. Priset delas ut till personer och företag som utmärkt sig i sann Wilhelmina Skogh-anda.

Så här löd Travel News motivering:

“Alla pratar om kompetensbristen i besöksnäringen, men här är någon som faktiskt gör något. Rejält.”

Nordic Choice Hotels tillsammans med Realgymnasiet har startat en lärlingsutbildning som både ger högskolebehörighet och sex månaders garanterad anställning efter avslutad gymnasieutbildning. Bakgrunden till utbildningen är den stora kompetensbrist som finns inom besöksnäringen.

- Vi är otroligt glada över att initiativet uppmärksammas av branschen. Den nya hotellutbildningen kommer att förbättra vår tillgång till arbetskraft och ge elever en relevant och modern yrkesutbildning som garanterat kommer ge dem jobb, vilket är unikt i Utbildningssverige. Vi är mycket stolta att som första hotellkedja kunna erbjuda en attraktiv utbildning med många möjligheter tillsammans med Realgymnasiet, samtidigt som vi faktiskt gör något åt kompetensbristen i branschen, säger Petter Stordalen, grundare Nordic Choice Hotels.

Är du intresserad av vår utbildning och vill veta mer om hur du gör för att söka till oss? fyll i intresseanmälan så kontaktar vi dig.