Välkommen till Realgymnasiet i Borås!

Vad kan du läsa i Borås?

Draknäste för UF-företagen

31 oktober 2022

I kursen Entreprenörskap får eleverna prova hur det är att driva projekt, starta företag och utveckla affärsidéer.

Draknäste för UF-företagen

Förra veckan var det draknäste och då skulle företagsidéerna presenteras inför en panel  "drakar" från näringslivet bestående av Maria Andersson & Emma Josefsson på Ung Företagsamhet, Andreas Hallgren på Hallgren Media, Elin Svenningsson som är projektledare, Ulrika Bergvall på IUC Sjuhärad samt några av lärarna på Realgymnasiet. Självklart ett tillfälle med lite extra nervositet, men alla gjorde mycket bra ifrån sig och pitchade sina företag på föredömligt sätt.

Vi vill också passa på att lyfta vår eminenta Sara Pettersson som håller i kursen och alltid levererar undervisning och handledning till eleverna på mycket hög nivå. Så tacksamma att ha dig👏🏼