Välkommen till Realgymnasiet i Borås!

Vad kan du läsa i Borås?

Ridlärarclinic med Realgymnasiet

5 oktober 2022

Måndag 10/10 kommer vi i samarbete med Borås Fältrittklubb ha "Ridlärarclinic" med våra grymma lärare Emma och Dennis samt lärare från ridskolan. Kvällens tema är att utvecklas som ryttare utifrån våra olika förutsättningar. Att vi aldrig blir fullärda som hästmänniskor är ett vanligt utryck. Men hur kan jag fortsätta att utvecklas som ryttare utifrån min egen kunskapsnivå? Hur tänker ridläraren när man rider i grupp och vad kan jag göra själv både till häst och avsuttet för att jobba på mina färdigheter som ryttare? Dessa är några av frågeställningarna vi kommer ta upp under kvällen. Samling i stora manegen kl. 19.00.🐎 Vi från Real finns på plats för att berätta mer om både vår utbildning Ridning och skolan som sådan.

Ridlärarclinic med Realgymnasiet