Välkommen till Realgymnasiet i Borås!

Vad kan du läsa i Borås?

Succé för "Alla på snö"

28 januari 2022

Igår medverkade elever och lärare inom Naturturism i projektet "Alla på snö" som handlar om att erbjuda elever, i detta fall alla Gnosjös 4e klassare, möjlighet att prova på alpin skidåkning gratis. Realgymnasiets elever fanns med som instruktörer och ledare, vilket är som handen i handsken för en utbildning vars röda tråd är just ledarskap i natur- och äventyrssammanhang. Projektet blev mycket lyckat där deltagarna under trygga och lekfulla former introducerades till utförsåkning. Nedan följer den värmande responsen vi idag mottog från årskurs 4 på Bäckaskolan.

Succé för "Alla på snö"

"Vi vill bara säga ett stort TACK till alla inblandade för att vi fick möjligheten att åka skidor med våra elever igår! Det var länge sedan vi såg alla så glada och uppspelta, särskilt de 25 av 30 som aldrig åkt förut. Flera uttryckte att det var den bästa dagen någonsin (trots regn heja dagen). Dessutom ville många åka igen och flera pratade om att de ville gå skidskola."