Välkommen till Realgymnasiet i Borås!

Vad kan du läsa i Borås?

Studenten på Realgymnasiet i Borås kommer äga rum enligt plan den 12 juni 2020.

8 maj 2020

Skolans läge och avsaknaden av skolgård gör att vi tyvärr inte kan genomföra ett liknande arrangemang som de kommunala skolorna. Här finns även en samstämmighet mellan friskolorna i Borås vilket har varit viktigt i planeringen då vi har liknande förutsättningar.

Studenten på Realgymnasiet i Borås kommer äga rum enligt plan den 12 juni 2020.

Skolan har inte möjlighet att arrangera ett mottagande med publik förenligt med Folkhälsomyndighetens restriktioner vilket innebär att vi inte kommer att ha något traditionellt utspring.

Vi har all förståelse för den besvikelse som många kan känna över att vi inte kan ha ett studentfirande på vanligt sätt. Vi kommer dock göra vårt yttersta för att ge alla våra studenter en fin, högtidlig och minnesvärd studentexamen inom de ramar som rådande restriktioner sätter.

Skolavslutningen för åk 1 & 2

Vi kommer att ha en helt digital skolavslutning som genomförs på distans och planeras av elever och mentorer tillsammans. Vi hoppas på förståelse för att den rådande situationen kräver detta och en tilltro till att vi gemensamt kan skapa ett fint avslut på terminen.

Datum: 10/6

Tid: åk 1 8.30-10.00, åk 2 10.30-12.00

Plats: Microsoft Teams – enligt instruktion från mentor.