Välkommen till Realgymnasiet i Borås!

Vad kan du läsa i Borås?

Elin tog studenten för 1 år sedan och nu är hon i skolbänken igen på högskolan.

18 februari 2020
Elin tog studenten för 1 år sedan och nu är hon i skolbänken igen på högskolan.

Jag heter Elin Johansson och är i år 19 gammal, jag tog studenten den 14/6-19.
Tack vare Real Gymnasiet så träffade jag så otroligt fina vänner som jag alltid kommer hålla fast vid, jag växte så mycket som person i skolan och utvecklades varje dag, lärarna var inte som lärare utan mer som våra vänner och vi hade alltid kul och skrattade ihop!
Mina lärare hjälpte mig att klara alla mina mål ex: den ”omöjligt svåra” matematiken, men speciellt att jag lyckades ta mig till Sydafrika! Min dröm destination. Det var en livsresa med underbara vänner och så mycket lärorika stunder.
En dröm jag hade var att läsa vidare på högskolan till veterinär i början men efter tre år på realgymnasiet så insåg jag vad jag verkligen ville bli, lärare. Jag såg hur kul yrke mina lärare har och jag älskar själv att lära ut.
Jag går för tillfället grundlärarutbildningen årskurs 4-6, men skulle verkligen vilja lära ut i alla djurämnen jag läst på gymnasiet.

Jag valde att läsa på realgymnasiet för att jag har ett stort djurintresse, skolan var inte som alla andra och jag älskar att lära mig praktiskt

Till er som ska välja gymnasium vill jag säga att välj med hjärtat. Välj inte efter föräldrars råd eller kompisar! Tro mig kompisar kommer du få nya och på gymnasiet ska du ha kul och plugga det du vill. Jag läste en smal linje med mycket praktik, ämnen jag intresserar mig av (djur) och fick ändå högskolebehörighet!
Du vill kunna njuta av gymnasiet och inte ångra dig! Våga välja annorlunda❤️❤️❤️