Positiva siffror i söket till vår hotellutbildning i Göteborg och Lund

18 mars 2019
Positiva siffror i söket till vår hotellutbildning i Göteborg och Lund

Lanseringen av vår nya hotellutbildning som vi gör tillsammans med Nordic Choice Hotels har gått väldigt bra och fortsätter att utvecklas i en positiv takt. Under mars månad har utbildningen i Lund 24 förstahandssökande och i Göteborg har utbildningen 23 förstahandssökande. I Stockholm där utbildningen startade i höstas fortsätter den positiva utvecklingen med 30 förstahandssökande.

- Söksiffrorna är helt fantastiska! Det är verkligen jätteroligt, och är ett kvitto på att vi gör ett gott arbete tillsammans. Det är ett tag kvar till skolstart och en omvalsperiod ligger framför oss men vi ser fram emot starten. Nordic Choice och Realgymnasiet jobbar redan nu med att ta emot eleverna i höst på skolorna och på Quality Hotel View i Malmö samt Clarion Hotel Post i Göteborg, säger Monica Almgren, projektledare för hotellutbildningen.