Lärande på SchoolParrots lista över de topp 100 bästa gymnasieskolorna 2022

12 januari 2023

Enligt senaste undersökningen från SchoolParrot där elever, vårdnadshavare och personal lämnar omdömen om gymnasium visar sig både Realgymnasiet Eskilstuna och Realgymnasiet Nyköping vara högt rankade.

Lärande på SchoolParrots lista över de topp 100 bästa gymnasieskolorna 2022

Undersökningen som är stor, där tusentals personer deltog placerade sig Realgymnasiet Eskilstuna på plats 25 och Realgymnasiet Nyköping på plats 64.

- Vi är väldigt glada för en så fin placering. Vi arbetar hårt med trygghet, trivsel och studieresultat på skolan. Allt vi gör på skolan gör vi för att eleven skall få en så bra skoltid som möjligt, säger Thomas Lines, Rektor Realgymnasiet Eskilstuna

- Det känns jättebra, säger Sebastian Askbom, Rektor Realgymnasiet Nyköping. Det tycker jag är ett kvitto på att eleverna känner sig trygga och trivs på skolan, att de är nöjda med undervisnings- och utbildningens kvalitet och i sin tur kan rekommendera skolan till andra, berättar han stolt.

SchoolParrot är Sveriges mest populära sida för omdömen om skolor, där gymnasium är en av deras mest populära kategorier. För att få vara med på listan krävs 10 omdömen. Varje omdöme består av flertalet frågor samt skriftliga omdömen om skolan.