Han blir rektor på nya Realgymnasiet i Växjö

21 december 2020

Hösten 2021 startar Lärande i Sverige AB upp ett nytt Realgymnasium i Växjö. Nu är det bestämt att rektor för nytillskottet blir Magnus Birgersson som tillträder sin tjänst i mars 2021. Magnus kommer närmast från Jenny Nyströmsskolan där han var rektor.

Han blir rektor på nya Realgymnasiet i Växjö

-Jag ser det som en utmanande och fantastiskt rolig uppgift att få bygga upp en ny gymnasieskola i Växjö. I det som Realgymnasiet/Lärande i Sverige har presenterat för mig under processen, så ser jag en tydlig och hållbar struktur ur ett pedagogiskt perspektiv där lärande för livet och elevens måluppfyllelse står i centrum, säger Magnus.

-Vi önskar Magnus varmt välkommen. Han kommer att vara en värdefull tillgång för oss när vi startar i Växjö. Han är en erfaren skolledare och är helt rätt person för Realgymnasiet, avslutar Patrik Wigelius, etableringschef för Lärande i Sverige.