Realgymnasiet startar i centrala Växjö

18 december 2020

I höst startar Realgymnasiet i Växjö. Den nya skolan kommer att ligga på Regementsgatan 9 som ligger i centrala Växjö. Realgymnasiet kommer att erbjuda olika programfördjupningar inom Naturbruksprogrammets inriktningar Djurvård, Hästhållning och Naturturism. Dessa är Hund, Sällskapsdjur & Djursjukvård, Ridning och Natur & Äventyr.

Realgymnasiet startar i centrala Växjö

-Vi ser fram emot att välkomna eleverna under nästa år till vår nya fina lokaler i Växjö. Vi kommer tillsammans med fastighetsägaren Corem Property Group att se till att eleverna börjar på en skola med en fantastisk fin inne- och utemiljö, säger Fredrik Ljung, fastighetschef på Lärandegruppen i Sverige.

-Lokalerna har de senaste åren varit plats för utbildningsverksamhet. Nu renoveras de för att möta Realgymnasiets behov och vi kommer att ha hund- och djuravdelning i fastigheten, fortsätter Fredrik.