Välkommen till Realgymnasiet i Sundsvall!

Vad kan du läsa i Sundsvall?

Hampus studerar vidare

4 mars 2021

Hampus Koppenol tog studenten 2020 efter att ha läst naturbruksprogrammet med programfördjupningen Natur & Äventyr på Realgymnasiet i Sundsvall. Han valde att läsa vidare på Luleå tekniska universitet.

Hampus studerar vidare

- Jag har fortsatt med att studera på Luleå tekniska universitet, tekniskt basår. Jag kände att jag vill utvidga mina möjligheter.

När han tittar tillbaka på sina år på Natur & Äventyr beskriver han dem som bra.

- Det var kul att komma ut lite och inte bara sitta och plugga.

På frågan om hans bästa minnen från åren svarar han:

- Det var när vi åkte på camps, jag åkte på dykning, sommarfjäll, vinterfjäll och sjukvård. Vi sov i bivack och lärde oss ta hand om skadade.

Till studenten uppmärksammades Hampus med ett stipendium från Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) Ungdom. Den rådande pandemin har dock gjort att han inte ännu fått fördjupa sina kunskaper i ledarskap och företagande ytterligare på Sånga-Säby i LRFs regi. Vi ser fram mot att följa Hampus vidare.

Hampus Koppenol