Välkommen till Realgymnasiet i Stockholm!

Vad kan du läsa i Stockholm?

Elever på Realgymnasiets Natur & äventyrsutbildning blir certifierade Naturguider

10 december 2020

Naturturism är en allt viktigare del av turismen både nationellt och internationellt. Nyligen lanserades en eftertraktad certifiering för naturguider och nu kommer elever som läser Natur & äventyr på Realgymnasiet att få ta del av den. Detta är en viktig kvalitetsstämpel som kommer att göra eleverna än mer attraktiva i branschen.

Elever på Realgymnasiets Natur & äventyrsutbildning  blir certifierade Naturguider

Certifieringen lanserades på Forum för Naturturism den 10 november.

-Certifieringen är en viktig kvalitetsstämpel som efterfrågas av många i branschen, nationellt samt internationellt. Med certifierade guider så har våra elever och personal en djup kompetens inom bemötande, säkerhet och naturupplevelser. Målet är att detta blir en ny branschstandard och blir tydligare för både elever och potentiella arbetsgivare, säger Anneli Larsson, VD på Lärande Partner.

-Det känns fantastiskt roligt att vi kan erbjuda våra elever denna certifiering. Vår Natur- och Äventyrsutbildning får i och med detta en större tyngd och den ökar även yrkesverksamma naturguiders förutsättningar att bedriva lönsamma verksamheter då det blir en tydlig kvalitetsstämpel gentemot både internationella och svenska gäster, avslutar Jan Vikström, grundare av Lärande.

Naturguidning på Fjäll-Camp 2019