Välkommen till Realgymnasiet i Skövde

Vad kan du läsa i Skövde?

Vår skola är vägen för framtida högskolestudier

13 mars 2023
Vår skola är vägen för framtida högskolestudier

Så fungerar det med högskolebehörighet

Från och med höstterminen 2023 innehåller alla yrkesprogram kurser som ger grundläggande högskolebehörighet.

Detta gör att våra elever inte behöver välja till kurser som ger grundläggande behörighet. Det går däremot att välja bort grundläggande högskolebehörighet om det inte känns relevant.

Kurser för särskild behörighet

Vill du utöka din behörighet kan du ansöka om att läsa några av våra kurser för särskild behörighet. För att få läsa utökat program krävs att du klarar dina kurser inom ditt program.

För att då läsa den särskilda behörigheten behöver skolans rektor godkänna utökningen i studieplanen.

På vår nya skola i Skövde kan du som har stora ambitioner om vidarestudier men söker ett litet sammanhang hitta din plats. Vi ger dig både högkvalitativ teoretisk och praktisk utbildning för att underlätta dina framtida högskolestudier.

Realgymnasiet i Skövde erbjuder fyra utbildningar.

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om Realgymnasiet? Vi kommer ha aktiviteter som infokvällar, prova på-dagar för våra utbildningar, Q&A, m.m. Anmäl dig till våra aktiviteter där vi kommer berätta allt om skolan och våra utbildningar

Klicka på länken och fyll i formulären så skickar vi inbjudan till dig!

Här är länken