Välkommen till Realgymnasiet i Nyköping!

Vad kan du läsa i Nyköping?

Naturturism anordnar friluftsdag på Söra

14 oktober 2021

Nu i veckan har eleverna på Naturturism i åk 2 varit ute och kollat igenom Nyköpings Naturskolans samarbetsbanor på Söra. Detta för att nästa vecka är det skarpt läge för då ska de leda 7orna på Vittra Kungshagen (ca 60 elever) genom dessa banor på deras friluftsdag. Målet som våra elever ha fått att förhålla sig till är att få en ännu bättre sammanhållning i klasserna på Vitta för att skapa trygghet, teamkänsla och bra studiero. Våra elever har nu diskuterat fram hur banorna ska genomföras, olika poängsystem som ska främja känslan av att lyckas och de har gjort en riskanalys vid varje bana som är nog så viktig. Riktiga kunder i riktiga projekt är så viktigt för våra elever. Sen är det ju mycket roligare att göra ett projekt som leder till något som andra tycker är roligt och spännande. Lite kuriosa till er som läser så är det faktiskt våra fd. elever på Natur och Äventyr som har utformat och byggt den här samarbetsbanan för ett antal år sen. Åk gärna upp och prova den som en familjeutflykt!

Naturturism anordnar friluftsdag på Söra