Välkommen till Realgymnasiet i Luleå!

Vad kan du läsa i Luleå?

Presentation - Kristin Lindberg lärare i Djurvård & Naturbruk

23 oktober 2023

Hösten 2022 startade Lärande i Sverige AB upp Realgymnasiet i Luleå. Här presenteras lärare och personal i det team som tillsammans driver Realgymnasiet i Luleå, med en verksamhet som genomsyras av våra kärnvärden: Trygghet, Team, Utveckling och Framgång. Här presenterar vi Kristin som jobbar som lärare inom Naturbruk och inriktningen Djurvård. Hon är även lokal samordnare för internationalisering och djurrumsansvarig på skolan.

Presentation - Kristin Lindberg lärare i Djurvård & Naturbruk

”Det är så mycket som är roligt med mitt jobb, alla nya människor och elever med samma intressen. Alla besök vi gör på jordbruk, veterinärkliniker och stall. Intressanta föreläsningar var alla har samma intresse - djur. Att bara vara nere i djurrummen med eleverna och se dem utvecklas med djuren. Man slutar aldrig lära sig nya saker när man håller på med djur, och här får våra elever göra det tillsammans med likasinnade! Passa på att ha roligt under gymnasietiden!”