Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Hej blivande gymnasieelev!

26 oktober 2021

Föredrar du att gå på en mässa, ett öppet hus eller att boka en personlig visning? Valet är ditt. Du är välkommen att träffa oss på höstens aktiviteter på det sätt som funkar bäst för dig.

Hej blivande gymnasieelev!

Vi har planerat för olika aktiviteter under hösten. Och beroende på vad du föredrar och vilket program du är intresserad av är det bara att välja och vraka!

Mässor

Vi finns på I-Huset den 13 november klockan 10-17. Kom förbi vår monter och prata om din framtid! Ställ frågor eller be oss berätta. Mer info om mässan hittar du här. Vi ser fram emot att träffa dig!

Vi kommer även delta på Linköpings digitala gymnasiemässan 24 och 25 november. Mellan klockan 17-20 sitter vi bänkade, redo att berätta om vår skola, program och framför allt besvara dina frågor.

Öppet hus

Dörren till skolan är öppen onsdag 17/11 och lördag 20/11. Dessa dagar är vi redo att visa dig runt i vår fina skola. Du får träffa elever, lärare och mentorer. Självklart bjuder vi på fika!

Vår rektor hälsar dig välkommen!

Hej blivande gymnasieelev! Inför valet till gymnasiet brukar det vara bra att gå på mässa, öppet hus, komma på personlig visning och även testa att vara Elev-för-en-dag. Under hösten hoppas jag att du tar chansen att titta närmare på Realgymnasiet i Linköping. Känn dig välkommen! Hälsningar Anna Ekstrand, rektor

Personlig visning

Föredrar du en personlig visning framför öppet hus? Då kan du boka en egen tid för personlig visning av skolan den 20/11. Klicka här för att boka din visning.

Elev-för-en-dag

Att komma på "Elev-för-en-dag" är ett superbra sätt att få mer koll på hur en skoldag kan gå till. Du träffar elever och lärare inom programmet du är intresserad av. Skicka ett mail till linda.gerhardsson@realgymnasiet.se om du är intresserad att få veta mer

Hoppas vi ses!