Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Träffa Elin Jernberg, vår nya lärare i svenska och naturbruk!

10 augusti 2023
Träffa Elin Jernberg, vår nya lärare i svenska och naturbruk!

Hej!

Jag heter Elin Jernberg och är född, uppvuxen och boende i Falun. Just nu bor jag i centrum men min dröm är att flytta till hus så att jag kan börja odla lite och ha närmare till skogen. Jag och min sambo planerar även att skaffa hund snart och det ser jag supermycket fram emot - jag älskar hundar!

Jag gick djurvårdsprogrammet i Rättvik under min gymnasietid och arbetade därefter i zoofackhandeln i flera år. Sedan utbildade jag mig till lärare i svenska och religion och jag har därefter jobbat som lärare i fem år innan jag började jobba på Falu Naturskola. Där har jag jobbat med kor, får, getter och grisar.

Från och med i höst kommer jag att undervisa i svenska och naturbruk här på Realgymnasiet Borlänge. Jag ser verkligen fram emot att lära känna mina nya kollegor, där räknar jag faktiskt in eleverna också eftersom vi kommer spendera så mycket tid ihop! Det ska bli spännande att träffa alla nya människor och se vad vi kan lära varandra. Vi gör det tillsammans så blir det bra!

Elin Jernberg