Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Träffa vår nya ridlärare Susanne Hjerpe!

27 juni 2023

Vår skola växer och vi är glada att få välkomna vår nya ridlärare Susanne Hjerpe till oss på Realgymnasiet i Borlänge!

Träffa vår nya ridlärare Susanne Hjerpe!

Jag heter Susanne Hjerpe och bor i Gustafs på en mindre gård. Där har jag tillsammans med min dotter 4 hästar. 3 stycken som vi tävlar på samt dotterns första ponny, en shetlandsponny på 98 cm som hunnit bli 28 år gammal. Vi har också en unghäst som går på lösdrift. Förutom hästarna har vi även 2 små pudlar och 2 katter. Jag tävlar främst i hoppning men försöker också varje år göra en dressyrstart.

Hästarna tar det mesta av fritiden då det ofta är tävling på helgerna. I många år har jag varit väldigt aktiv i föreningslivet och har bl.a. arrangerat tävlingar och varit lagledare för olika lag. Men blir det tid över gillar jag att umgås med vänner och familj.

Jag studerade på Strömsholm och har jobbat som ridlärare på ridskolan i Säter i över 20 år. Jag kommer att tillsammans med Tina Larsson undervisa eleverna som går hästhållning.

Jag ser med glädje och spänning fram emot att få bli en del av Realgymnasiet och få vara med att utbilda, utveckla och skapa möjligheter för eleverna, så att de kan få en bra grund för att gå vidare inom hästnäringen.