Välkommen till Realgymnasiet i Uppsala!

Vad kan du läsa i Uppsala?

Nytt samarbete med Lurbo Ridklubb

25 april 2019

Realgymnasiet i Uppsala inleder i höst ett nytt utbildningssamarbete med Lurbo Ridklubb. Lurbo Ridklubb kommer att ge eleverna möjlighet att knyta spännande branschkontakter. Klubben har även stora möjligheter att bedriva kvalitativ verksamhet året runt då man har två ridhus. Eleverna kommer att få ta del av en verksamhet med både unga hästar under utbildning men också erfarna hästar som nått en högre nivå. Ridlärarna är mycket skickliga och har en bra bredd i utbildning och erfarenheter.

- Samarbetet känns väldigt bra och jag tror att vi tillsammans kan nå en riktigt bra och kvalitativ utbildning för våra elever, säger Diana Åhlén, rektor på Realgymnasiet i Uppsala.

-Vi är väldigt glada över samarbetet med Realgymnasiet. Vi hoppas på att kunna erbjuda eleverna en kvalitativ utbildning inom häst tillsammans med våra fina hästar. När vi fick frågan från Realgymnasiet om att inleda ett samarbete var det självklart för oss att svara ja, säger Alexandra Eriksson, verksamhetschef för Lurbo Ridklubb.

Läs mer om Lurbo ridklubb här.

Vill du veta mer om hur det är att läsa Häst hos oss är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Maila oss gärna på uppsala@realgymnasiet.se