Välkommen till Realgymnasiet i Malmö!

Vad kan du läsa i Malmö?

Välkommen till Öppet Hus 4/2

31 januari 2023

Den 4/2 14.00-17.00 välkomnar vi till Öppet hus inför gymnasievalet med tema på bransch. Kom och besök vår skola och delta på någon av de spännande föreläsningarna från våra samarbetspartners!

Sandra från Ruf Cut salong att prata mer om utbildning till hundfrisör 14.15!

Madde Person besöker oss och berättar mer om sitt arbete med hur hästar kan bidra till ungas utveckling utifrån sin erfarenhet utifrån arbete vid ett forskningsprojekt i Kina. Madde kommer hålla tre föreläsningar: 14.15-14.30, 15.15-15.30 samt 16.15-16.30.

Jocke Ljungström kommer vara på plats 15-16 och berätta mer om reptiler, grodor och spindlar. Han kommer även visa djur som sällskapsdjurelever kan möta under sin utbildning i en praktiskt demonstration.

Vår fd. elev Gustaf kommer 16.00 att presentera kring APL i Sydafrika vilket elever i årskurs 3 här på skolan har möjlighet att söka. Hör Gustafs historia om hur det vara att göra APL och arbeta med djur i Sydafrika.

Utöver detta kommer lärare och elever på skolan finnas tillgängliga för att berätta mer om skolan och våra olika utbildningar.

Hjärtligt välkomna!