Välkommen till Realgymnasiet i Luleå!

Vad kan du läsa i Luleå?

Vi har fortfarande lediga platser!

1 juni 2023

Jag har ändrat mig och vill gå på naturbruksprogrammet – hur gör jag?

Vi har fortfarande lediga platser!

Från och med 1 juni 2023 kan du kunna ansöka om reservplats hos oss, och du kan då antas till naturbruksprogrammet i mån av plats. Vi har fortfarande platser kvar på alla våra utbildningar:

• Ridning (NBHAT)
  • Trav (NBHAT)
  • Hund (NBDJHUND)
  • Sällskapsdjur & Djursjukvård (NBDJR)

Länk till e-tjänsten för reservplatsansökan finns här.

Om du har frågor eller vill ha mer information, tveka inte att kontakta vår studie- och yrkesvägledare Mona Kero för mer info om hur du söker till oss! Du når henne på 070-840 45 79 och mona.kero@realgymnasiet.se

Under sommaren kan du också kontakta rektor Gunilla på 073-030 36 02 och gunilla.moberg@realgymnasiet.se.

Hos oss får du en utbildning av hög kvalitet i stark samverkan med branschen vilket både leder till hög sannolikhet till jobb direkt efter examen och även vidare studier på högskolenivå för den som önskar. Alla våra utbildningar ger dig högskolebehörighet, grundläggande eller särskild. Du får dessutom en yrkesexamen också, och blir därmed dubbelt redo för framtiden! Du kan även få ett antal olika diplomeringar och intyg, beroende på din utbildning, för att komplettera din examen. De är välkända i branschen och ger ökade möjligheter till sommarjobb och jobb efter examen.

Vi erbjuder även ett antal IMV-platser inom naturbruksprogrammet (IMVNB). Detta gäller för dig som har godkända betyg i svenska men saknar godkänt betyg i matematik eller engelska. Du behöver även ha godkända betyg i ytterligare fem ämnen.