Välkommen till Realgymnasiet i Luleå!

Vad kan du läsa i Luleå?

Presentation - Rolf Högberg elevresurs

13 februari 2023

Hösten 2022 startade Lärande i Sverige AB upp Realgymnasiet i Luleå. Här presenteras lärare och personal i det team som tillsammans driver Realgymnasiet i Luleå, med en verksamhet som genomsyras av våra kärnvärden: Trygghet, Team, Utveckling och Framgång. Här presenterar vi Rolf som jobbar som elevresurs.

Presentation - Rolf Högberg elevresurs

Hej, jag heter Rolf och arbetar som elevresurs. Jag har lång erfarenhet av att stötta elever under skoldagen och har arbetat i liknande tjänster i flera skolor i Luleå Kommun, alltifrån lågstadiet till folkhögskola. Här på Realgymnasiet får jag dessutom möjligheten att ägna mig åt ett av mina stora intressen, nämligen djurvård. Nu kan jag kombinera min erfarenhet av att stötta ungdomar med mitt intresse för djur. Att tillhöra en liten skola har också många andra fördelar, vi är som en familj med stark gemenskap där alla har sin alldeles speciella plats.