Välkommen till Realgymnasiet i Luleå!

Vad kan du läsa i Luleå?

Gunilla Moberg blir rektor på Realgymnasiet i Luleå!

12 november 2021

Hösten 2022 startar Lärande i Sverige AB upp ett nytt Realgymnasium i Luleå. Nu är det bestämt att rektor för nytillskottet blir Gunilla Moberg, som tillträder sin tjänst i februari 2022. Gunilla kommer närmast från Råneskolan i Luleå där hon ansvarar för högstadiet.

Gunilla Moberg blir rektor på Realgymnasiet i Luleå!

Gunilla är utbildad gymnasielärare inom naturbruk, specialpedagog och senare även rektor. Gunilla har bland annat varit rektor på Praktiska gymnasiet i Luleå och även inom vuxenutbildningen i Luleå.

- Det ska bli roligt att få vara med och starta Realgymnasiet i Luleå. Att tillsammans med elever, pedagoger och branschen utbilda inom det senaste, för arbete och fortsatta studier. Realgymnasiet finns redan på flera platser i landet, att det nu blir start i Luleå med placering i stan, det tycker jag ska bli spännande. Det kommer dessutom att bli ett bra komplement för ungdomarna i Luleå, ett lärande som utgår från elevernas intressen, det kan inte bli bättre, säger Gunilla.