Välkommen till Realgymnasiet i Helsingborg!

Vad kan du läsa i Helsingborg?

"Mitt val av skola har fått mig att lyckas i arbetslivet"

13 maj 2020

Här får du träffa vår före detta elev Emma berätta om sin tid hos oss på Realgymnasiet!

"Mitt val av skola har fått mig att lyckas i arbetslivet"

Så här summerar vår före detta hundelev Emma sin tid hos oss:

Under min tid på Realgymnasiet fick jag möjligheten att praktisera på olika arbetsplatser. Jag tyckte det var fantastiskt kul att inte bara sitta i skolbänken varenda dag, utan att utbildningen också gav mig möjligheten att få jobb i zoobutiken Arken Zoo efter studenten!

Det jag jobbar mest med är att service och att hjälpa våra kunder, val av foder som passar deras hundar och katter kan jag hjälpa till med. Det passar mig väldigt bra då näringslära var mitt favoritämne i skolan.

På Realgymnasiet får man in foten i arbetslivet på ett helt annat sätt när man får lära och uppleva på riktigt. Skolan och dess lärare har ett driv som jag inte sett eller upplevt på någon annan skola. Det finns en familjeanda som gör att man varje dag längtar efter att gå till skolan.

Mitt val av skola har verkligen fått mig att lyckas i arbetslivet!

"Skolan och dess lärare har ett driv som jag inte sett eller upplevt på någon annan skola!"

En vanlig dag på jobbet för Emma på Arken Zoo