Välkommen till Realgymnasiet i Helsingborg!

Vad kan du läsa i Helsingborg?

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Inriktningsvecka Naturturism

28 mars 2022

Brinner du för entreprenörskap, ledarskap och naturupplevelser? Att plugga Naturturism hos oss på Realgymnasiet ger dig möjlighet till olika diplomeringar och du blir attraktiv inom Naturturismbranschen, en bransch som växer i en rasande fart!

Förra veckan var våra årskurs 2 elever som läser Naturturism iväg på inriktningsvecka tillsammans med några av våra systerskolor. Eleverna fick testa på en massa roliga aktiviteter, bland annat vinterbad i en istäckt sjö, matlagning utomhus, gå på snöskovandring på Store Mosse Nationalpark och så fick de testa på höghöjdsbanan Multilevel i Hässleholm. En rolig och givande vecka som bjöd på strålande sol, alla dagar utom en! Men vad gör väl en dags mindre bra väder när man har det så roligt och lärorikt som vi har det? Tänk att få lära mitt i verkligheten!

Efter att du har pluggat Naturturism på Realgymnasiet har du fått branschkunskaper och möjligen diplomeringar som gör att du kan arbeta som professionell guide eller instruktör inom naturturism. Dina framtida arbetsplatser kan vara på olika typer av eventföretag, guideföretag, klätter- eller kanotcenter, skidorter eller varför inte som reseledare i alperna!? Utbildningen ger dig dessutom möjlighet till vidare studier mot exempelvis polis, jurist, idrottslärare, viltmästare och civilekonom.

Plugga Naturturism på Realgymnasiet!

Gör det roligt - lär på riktigt!