Välkommen till Realgymnasiet i Helsingborg!

Vad kan du läsa i Helsingborg?

Elevporträtt - Naturturism

16 december 2021

Här träffar vi äventyraren Citty, som är scout på fritiden och elevambassadör på skolan!

Elevporträtt  - Naturturism

Hej Citty!

Varför valde du Realgymnasiet?

Jag valde Real eftersom de var en möjlighet att kombinera mina intressen med studier, men även att jag har möjligheten att plugga vidare efter gymnasiet.

Vad tycker du är roligast/bäst på Realgymnasiet, varför?

Jag tycker det roligaste med att gå här är att jag får möjligheten att prova på massa nya saker som klättring och skidåkning.

Vad läser du för utbildning, berätta lite om den?

Jag läser Naturturism, vilket är en ledarskapsutbildning där jag får lära mig hur man leder en grupp i olika miljöer, och i slutet av utbildningen är jag certifierad Naturguide.

Vad är det bästa med din utbildning?

Den bästa delen av utbildningen för mig är att jag får prova nya saker och att jag får lära mig teoretiskt och praktiskt.

Berätta lite om en typisk dag på Realgymnasiet.

En vanlig profildag för mig varierar, men oftast utgår vi från skolan var vi samlar ihop oss och går igenom vad som händer för dagen. Oftast är vi ute och har förplanerat vad om ska hända den dagen, t.ex reka eller håla en guidning.

Vad vill göra efter din examen, har du något mål i framtiden?

Efter examen har jag planer på att arbeta som en backpacking guide.

Stort Lycka till Citty och tack för att vi fick lära känna dig lite mer!