Välkommen till Realgymnasiet i Halmstad!

Vad kan du läsa i Halmstad?

Nytt år - Nya lokaler

20 januari 2021

Höstterminen inledde med att vi startade upp i provisoriska lokaler. Nu har vi äntligen fått flytta till våra nya lokaler. Vi är otroligt stolta över att få visa lokalerna

Nytt år - Nya lokaler

Eleverna välkomnas av stora ljus umgängesytor där de kan studera och umgås. De har även ett eget elevkök där det finns möjlighet att ta med sig mat om energin behövs fyllas på.

Vi har flera stora klassrum, halvklassrum samt grupprum som alla är fräscha och ljusa.

I våra djurrum kommer fåglar, reptiler och fiskar snart flytta in. Däggdjur så som kaniner, marsvin och dvärghamstrar har redan flyttat in. Elever som läser Sällskaps & Djursjukvård inreder de olika rummen och burarna.

På skolans hundavdelning erbjuds hundspa, hundtrim och hundboxar. För oss är är det viktigt att elever får lära sig på riktigt.