Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Tre snabba med Mats på Estet-Media

8 november 2019
Tre snabba med Mats på Estet-Media

Mats Åstrand jobbar som lärare på Realgymnasiet i Gävle och vi tog chansen att göra en kort intervju med honom där vi frågade vad det bästa med skolan är och varför han tycker att man ska välja just Estet-media.

Vad är det bästa med Realgymnasiet i Gävle?

-Det bästa med skolan är helt klart eleverna som kommer till oss. De är nyfikna, vill lära sig saker och utmana sig själva.  När man får se den utvecklingen eleverna gjort när de går ut gymnasiet så känner man sig väldigt stolt.

Vad är det som driver dig  som lärare?

-Jag jobbar med att göra eleverna till egna individer som utmanar sig själva och som blir vana att jobba tillsammans, men även så att de känner att de själva kan komma med egna idéer och förverkliga dem.

Varför ska man välja Estet/Media?

-Största anledningarna till att välja estet-media på Realgymnasiet är att det är en utbildning där man inte bara utvecklas inom media utan även som person. Framför allt är det en utvecklande och rolig utbildning och de elever som läser estet-media blir eftertraktade på arbetsmarknaden för dels sin kunskap men även för utvecklingen man gör som person i tex kreativitet, projekt och kommunikation.